Vrouwelijke gerichte slimme horloges die er ook slim uitzien

Van de ingetogen, elegante Apple Hermès met een rechthoekige kast tot de glinsterende Michael Kors met ronde wijzerplaat en de sportieve, verbonden Tag Heuer gedragen door tennisster Naomi Osaka, je zou denken dat vrouwen volop keuze hebben als het gaat om digitale horloges. Maar Garmin, de technologische gigant, zag een opening.

In januari introduceerde Garmin Lily, een slim ogende smartwatch. Het verenigt waar Garmin bekend om staat – apparaten voor het bijhouden van prestaties – met iets dat het bedrijf nog nooit eerder had geprobeerd: een traditioneel, minimalistisch uurwerk voor juwelen.

In een videogesprek zei Kirsten Erikson, productmarketingmanager bij Garmin: “We ontdekten een gat in de markt, voornamelijk onder vrouwen, en merkten op dat sommigen nog geen genoegen konden nemen met een smartwatch omdat ze deze te groot en te sportief vonden. of te technisch ogend.” Samen met een team van vrouwen orkestreerde mevrouw Erikson de productie van een “modieus uitziend horloge voor kleine polsen” – een nieuwe smartwatch “voor vrouwen door vrouwen”, zoals het bedrijf het promoot.

Vrouwelijke gerichte slimme horloges die er ook slim uitzien

Na honderden afbeeldingen van klassieke sieradenhorloges te hebben verzameld, begon het team met een ronde kast met een diameter van 34 millimeter – aanzienlijk kleiner dan de huidige slimme modellen met wijzerplaten met een diameter van meer dan 40 millimeter. Die keuze bracht uitdagingen met zich mee: het op kleine schaal beschikbaar maken van trackingfuncties en het plaatsen van een batterij die vijf dagen meegaat, verlegde de technische grenzen.

In tegenstelling tot digitale wijzerplaten die zwart worden wanneer ze niet worden gebruikt, toont Lily een selectie patronen die de monogrammen van modehuizen en de geguillocheerde wijzerplaten van analoge uurwerken weerspiegelen.

Je moet eens kijken naar Beste Smartwatch Voor Dames

Een aanraking van het scherm activeert een stappenteller en calorie-tracker, samen met tracking-applicaties voor oefeningen zoals yoga, pilates en bewuste ademhaling. Maar wat Lily onderscheidt, zijn onverwachte, op vrouwen gerichte functies, zoals het volgen van menstruatiecycli en zwangerschap.

Sommigen trekken misschien een wenkbrauw op bij een horloge dat tegen de huidige trend naar genderneutraal design ingaat, maar de commerciële cijfers laten zien dat Garmin deze niche correct heeft geïdentificeerd. Hoewel het bedrijf geen verkoopcijfers vrijgeeft, stelt het dat meer dan 50 procent van de Lily-klanten nieuw is bij Garmin. De marketingstrategie om Lily te promoten heeft ook bijgedragen aan het vergroten van het totale vrouwelijke klantenbestand van het bedrijf: vrouwen kopen meer dan de helft van de generieke wellnesshorloges die Garmin verkoopt.

Sarah Willersdorf, het wereldwijde hoofd luxe van Boston Consulting Group, is niet verrast. In een e-mail schreef ze dat ze geloofde dat de pandemie de focus op gezondheid en welzijn had geaccentueerd. Volgens Boston Group is de gezondheid van vrouwen een grote en groeiende markt die naar verwachting in 2026 wereldwijd meer dan $ 45 miljard zal opleveren – drie keer zo groot als nu.

“Deze groei wordt aangedreven door vele factoren, waaronder veel meer openheid bij het bespreken van de gezondheid van vrouwen – zoals vruchtbaarheid, menstruatie en menopauze – en creativiteit in het gebied met een aantal bedrijven die innoveren met alles van tracking-apps tot supplementen en wearables zoals het Garmin-horloge, ” schreef mevrouw Willersdorf.

Het aantrekken van vrouwen is onlangs de focus geweest van verschillende gevestigde luxehuizen in de analoge arena, waaronder Zenith en Breitling. De beweging van Garmin geeft aan dat de bloeiende markt voor draagbare apparaten, met ongeveer $ 73 miljard in 2022, extra invloed kan hebben op vrouwen.

De Lily van $ 199 (Garmins kan oplopen tot meer dan $ 400) wordt geleverd met siliconen bandjes voor een sportievere look, in ingetogen neutrale kleuren en pastelkleuren. Meer traditionele leren riemen (zonder extra kosten) zijn verkrijgbaar in grijs, zwart en wit.

Op het Garmin Instagram-account merkte een vrouw met de gebruikersnaam @mum_on_the_run_3 op: “Het is perfect voor als je je tracker niet wilt opgeven, maar iets eleganters wilt voor een avondje uit of een speciale gelegenheid.”

Ze zou het eens kunnen zijn met het sentiment van mevrouw Erikson: “Met Lily hebben we het horloge gecreëerd waarvan vrouwen niet wisten dat ze het nodig hadden.”

Plaats een reactie